red lips, fingertips

jag låter så deprimerad hela tiden. jag ser så deprimerad ut. är jag det? deprimerad? jag vet inte..

I MORGON ÄR JAG FRI! och nej jag kommer inte böla, ja isåfall är det glädje tårar. Detta år, alltså nian, har varit ett jävla helvete för mig. jag vet inte hur det har blivit det. Det är väl så för många att man står och trampar på samma ställe, oroar sig för betygen och då swischar bara allting förbi en. jag har stannat i växten eller bara blivit utknuffad från tidslinjen och det var tydligen mitt fel. Just nu har jag lust att skrika ut alla mörka toner och fortsätta som det var förut. jag vill flytta. röra på mig. inte bo kvar här bara för att här har jag något emot ALLT. det kanske ändras?
   igår kväll var det vårfest, är glad att den är över. missförstå mig inte nuva, det var jätte roligt! men jag är så glad att jag har fått en sak ur huvudet iallafall, nu är det ungefär 1999 saker kvar som ligger och lurar, men det kommer säkert slängas över mig som en våg senare eller något. Lärarna sjöng en låt om oss nior, den var så fin tkr jag. för allt stämde in. eller tja, det stämmer väl in på alla levande elever i högstadiet. saker som att komma försent, vara uppe sent på natten är i princip våran vardag, ja.

idag var vi i skolan till 11 typ. vi började med att träna på hur vi skulle ta emot våra betyg på scenen i skolans aula. klassordning samt bokstavsordning. jävla vilket system det är för att hämta ett papper med några bokstäver på. nu funderar jag på hur jag ska ta mig hem efter allt ståhej i morgon. jag följer nog inte med någonstans efteråt, utan jag drar nog hem och sover istället. På lördag ska jag seriöst sova hela dagen. jag ska sova förmiddag, sova middag, sova eftermiddag och sen gå och lägga mig på kvällen. så jag får bort denna övriga trötthet som gör mig helt jävla galen snart!

Peace and love. jag vill se Thomas Di Leva, Mötley Crüe, Bring me the Horizon, Slagsmålsklubben, babyshambles,  håkan hellström och säkert flera till. Jag tänker gå runt och låtsas att jag är en hippie! jag hoppas på fint väder och frihetskänslan. Jag var på Peace and love för två år sedan och det var kanonkul verkligen, även om vi tänker på vad som hände precis efteråt, men vafan! Men då kände jag iallfall glädje och inga bekymmer, och jag hoppas på att det blir likadant fast att man multiplicerar det med 10. shit vad jag bara snackar en massa jävla skit känns det som.. men jag vill skriva av mig hinnan runt mig själv.
Muse! .. borde spela på peace and love. men jag SKA se dom på hovet i oktober (två veckor efter green day), jag skiter i om det blir tight för jag måste se dem eftersom att enligt mig är det bland de coolaste banden i världen de har ett så otroligt häftigt sound så det är helt galet. tänk att jag inte gillade dom förut? tja jag förstår mig själv faktist, det kan ju ha berott på just deras annorlunda sound. jag var inte redo för sådan känsla man fick när man lyssna på dem. men nu njuter jag nästan varje gång jag hör deras experimentala toner.
ett långt inlägg detta.. ska sluta

peace out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0