the bitterness inside is growing like the new born

Att cykla till skolan idag var inte alls vad jag hade tänkt mig, vått kan jag berätta. Varje dag cyklar jag igenom ett trafikljus område, som har varit sönder en lång tid tillbaka nu, och idag när jag kom på cykeln såg jag att byggarbetare hade spärrat av just där jag alltid cyklar, genom de trafikljusen. så då fick jag ta en omväg som innehöll ännu mer regn och stress. men jag kom fram som tur.. eller inte tur men jag kom fram.

dagen för övrigt har varit ganska okej. men mer än okej har den inte varit. jag vaknade ur verkligheten utav ett glatt sms under dagen! men jag säjer inte vad det stod i det. 
I maten fick jag höra ryktet om matkriget som skulle äga rum, ungefär 10min senare. men det blev inget av eftersom att västra består av mer än hälften fegisar, ja jag ska ine dölja något för jag är helt klart en i den hälften. men vem är inte menar jag?  



Nu med muse i öronen och med absolut ingen inlämmning av läxor eller prov att plugga till, sitter jag här och bara småler lite sådär finurligt som jag bara gör när jag är själv. Det ska bli en underbar sommar! Som en katt jagar musen har jag jagat sommaren, det är helt otroligt att den kom självmant fram till mig tillslut, helt utan ost eller andra lockelser.

jag älskar sommarsol, somamrregn, sommarkyla, sommarvatten och sommarblommor. och tack vare blommorna får jag fram det som nästan fascinerar mig mest med sommaren och det är dofterna. Doften av blommor, när solstrålar silas ner mellan tallarna och lukten som jag kallar Kotte uppstår,  solkrämsdoften och svett, då menar jag inte den äckliga eller snarare vidriga lukten utav svett utan den lukten som gör ens ben full i spring, på något konstigt sett..

tack och hej, INTE leverpastej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0