galan för mammor

Jag slår på tv:n, zappar så länge (jag väntar på att söndagsparty ska börja) och tillslut hamnar jag på tv 4, om jag inte minns rätt, där den här Mamma Galan är. Intressant tycker jag och sedan bestämmer jag mig för att kolla tills söndagspartyt börjar. Det börjar bra med sång och musik med carolina af ugglas och rickard wolff, sedan börjar de prata om hur man kan skänka pengar osv och det jag stör mig på, det som nästan gör mig lite upprörd är alla dessa saker man kan vinna om man skänker pengar. Det var bilar och det var resor, säkert värt flera tusentals kronor.. Det jag menar är att detta är ju en gala för hårt drabbade mamor världen över, ska man behöva muta människor för att skänka en slant? Pengarna som lades ner på alla de här fina sakerna, skulle inte de kunna haft en betydelse för dessa mammor?
ibland är folk inte riktigt kloka..


Ont i huvudet har jag just nu, hoppas det går över så att jag kan somna senare. Jag är igentligen svintrött, men ingen lust till att sova får då blir det snabbare måndag och måndag innebär skola och skola innebär ansträngning, något som jag inte har kraft för. I morgon är det oxå övernattning på skolan. Ska bli mysigt eftersom att jag aldrig har övernattat där förut, men jag oroar mig såklart för att jag inte ska kunna somna och sedan gå runt som en zombie i skolan dagen efter. En till sak som oroar mig är själva sovplatsen, jo det är så att vi ska sova i gympasalen.. jag tänker mig intorkat blod, svett och massa äckliga feta hårstrån liggandes överallt.
MEN INGA LEDSNA MINER HÄR INTE! lite svårt för min del, men det går vi inte in på. inte idag iallfall.

ses!

Kommentarer
Postat av: ellen

tänk anna, det där har jag aldrig, aldrig tänkt på. och det är ju så jäkla rätt. jag tycker vi skriver in ett brev till tv4 och tv3 och kanal 5 och allt vad det heter och säger åt dom att sluta skänka bort dyra saker.. skulle det inte vara bättre om man vann ett fadderbarn eller nånting sånt.. (okej, det lät lite för hemskt..)

pusss <3 smartabarn!

2009-06-02 @ 22:18:33
URL: http://rekis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0